Kawan2 Cik CM

Thursday, 13 September 2012

Seram| 50 Pelajar sekolah histeria



ASSALAMUALAIKUM !


SEPANG: “Saya rasa panas, kaki terasa macam ada orang tarik dan tak boleh bergerak,” kata seorang pelajar tingkatan dua yang diserang histeria dalam kejadian di sebuah sekolah menengah di Kampong Datuk Abu Bakar Baginda di sini, semalam.

Mangsa yang dikenali sebagai Nurul, 14, berkata, kejadian itu berlaku kira-kira jam 9 pagi iaitu selepas dia menghantar rakannya ke sebuah bilik rawatan kerana dikatakan lemah semangat akibat kejadian histeria di sekolah berkenaan. “Rakan saya itu memang seorang yang lemah semangat, sebab itu saya membantunya ke bilik rawatan di sekolah. Pada masa itu, di bilik berkenaan memang ada beberapa pelajar.

“Saya pun kemudian terus berjalan semula ke kelas, tetapi dalam perjalanan itu saya pula terkena gangguan.


“Saya rasa badan panas dan tak boleh bergerak sehinggakan saya terpaksa dibantu rakan dan guru untuk ke bilik rawatan.

“Waktu itu saya menjerit ‘panas, panas’. Beberapa orang guru dan pelajar cuba menenangkan saya dengan membacakan ayat suci al-Quran. Ada guru yang memegang saya, tetapi saya gigit tangan seorang daripada mereka dan minta dilepaskan,” katanya yang ditemui sebaik pulih daripada gangguan itu.


Sementara itu, menurut sumber, seramai kira-kira 50 pelajar diserang histeria bagi tempoh dua hari bermula kelmarin. “Kejadian dialami Nurul hampir sejam itu turut membabitkan pelajar lain, sehingga pembelajaran di sekolah berkenaan tergendala,” katanya. Katanya, berikutan itu pihak sekolah terpaksa mengarahkan semua pelajar pulang lebih awal daripada rutin harian persekolahan serta memberi mereka cuti rehat selama dua hari bermula hari ini dan esok. “Selepas kes itu, pihak sekolah tidak dapat meneruskan sesi pembelajaran seperti biasa, malah meminta pelajar membaca surah Yasin sebelum mengeluarkan arahan supaya pulang ke rumah masing-masing,” katanya. Menurut sumber itu lagi, dia percaya gangguan berkenaan ada kaitan dengan beberapa tempat di dalam kawasan sekolah itu yang dikatakan agak ‘keras’.


“Pihak sekolah pernah mengeluarkan arahan supaya pelajar terutama yang lemah semangat menjauhkan diri dari tempat itu. “Antara tempat itu di belakang dewan serta blok dua yang menempatkan makmal, bilik muzik dan bilik kemahiran hidup,” katanya. Sementara itu, tinjauan Harian Metro mendapati pihak sekolah menampal notis cuti rehat di pintu pagar sekolah.


sumber: My Metro
**♥ Suka entry ni ? Jangan lupa komen and like okehh ♥**

4 comments:

Cik Puan Izan✿ said...

ramai tu..seramnyaaa...

Everything's Everythings said...

Tahun sebelum aku duduk di asrama tu warden pernah cerita juga kejadian mcm ni dkt situ..
menakutkan o.O

OnE_nIeZuKa said...

mari la join giveaway saya
http://oneniezuka.blogspot.com/2012/09/giveaway-saya-mau-novel-dari-onenie.html

Cik CM said...

@Everything's Everythings

laa, pernah skola kat situ ke? maksudnya toi la ada tempat2 keras cikgu tu cakap tu?