Kawan2 Cik CM

Thursday 2 August 2012

Kanak-Kanak di China nyaris maut, polis bantuan jadi HERO


Salam Ramadhan semua.. sape yang tengok berita tv9 semalam?? kalau sape yang tengok pasti akan tahu pasal berita yang keluar semalam kan. Kisah tentang kanak2 China yang nyaris maut digilis lori tapi diselamatkan oleh seorang polis bantuan di situ yang berkorban nyawa untuk selamatkan kanak2 malang tersebut.


Kejadian berlaku apabila seorang wanita telah membawa anaknya dengan menaiki basikal. namun setibanya di belakang sebuah lori, lori tersebut telah berundur dan mengakibatkan kanak2 tersebut terjatuh dan terperosok di bawah lori yang sedang berundur. 


Orang ramai yang berada berdekatan menjerit dan tindakan tangkas seorang polis bantuan yang berada di situ telah berkorban nyawa menarik kanak2 tersebut keluar yang berada hanya 1 meter dari tayar lori tersebut. 


Kanak2 tersebut bagaimanapun terselamat dan polis bantuan diangkat sebagai wira begitu juga dengan bapa kanak2 tersebut. Rakaman tersebut berjaya diambil dari cctv lalu lintas yang berdekatan. Cik CM tak jumpa video tersebut tapi ada beberapa printscreen dari berita tv9. nak tengok lebih lanhut boleh tengok di tonton berita tv9.



sedang menyeberangi jalan raya
ibu dan kanank2 tersebut di belakang lori
polis bantuan cuba selamatkan kanak2 tersebut




p/s: nasib la ada jugak orang China yang baik nak selamatkan kanak2 tersebut. kalau ikotkan sebelum2 ni jangan harap la terutama dengan undang2 China yang agak kejam....


**♥ Suka entry ni ? Jangan lupa komen and like okehh ♥**

No comments: