Kawan2 Cik CM

Friday 10 August 2012

Iklan Raya Terbaekk 2012 - BERNAS

Salam Ramadhan semua! Diam tak diam dah 21 ari kita berpose kan. tak lama lagi da nak raya. Camne dengan persiapan raya korang? 


Okeh la Cik CM tak nak cite panjang2. Entry kali ni pasal satu video raya dari BERNAS. Kalau tahun2 sebelum ni kita selalu pikir iklan PETRONAS yang paling the best la kan. Sebabnya tiap2 taon buat kita menangis. Korang da tengok iklan PETRONAS taon ni punya? Pada pandangan Cik CM iklan PETRONAS taon ni still the best cam dulu2 jugak sebab still kekalkan elemen2 keinsafan. Cuma kali ni ada yang lebih baik. Wahh, ada jugak yang bole lawan PETRONAS kan?? 


Apa yang menarik sangat tu??


Kat sini saya nak cite sikit la kat korang sinopsis dia. Iklan ni lebih kurang macam cerita pendek la tapi penuh dengan pengajaran dan keinsafan pada kita supaya sentiasa mensyukuri  segala nikmat yang telah diberikan oleh Allah S.W.T.. Especially yang still ada parents.. Sape yang tak tengok memang rugi sangat. Cik CM suggest kat korang sebelum tengok tu sediakan tisu2 banyak2 kat tepi korang okehh(bagi jiwa lembut la). Cik CM kompem korang mesti sentap punya la.....


Iklan ni berkisar tentang dua orang sahabat yatim piatu yang sangat istimewa iaitu AHMAD n FIZI. Fizi ni buta n Ahmad ni bisu cuma bole cakap2 sikit2 la. Apa yang menarik mereka ni saling  bantu-membantu antara satu sama lain. Ia mengisahkan macam mana kedua2 sahabat ni berusaha untuk menziarahi pusara ibu Ahmad di hari raya.


Ayat paling sedih:-

"Mak Ahmad, mak Fizi juga"



Salute la BERNAS sebab berjaya buat Cik CM menangis. Tapi kene cover la sebab kat opis ni. Mana bole nangis kuat2.. Haha.. So, kat sini Cik CM sediakan khas untuk korang vid raya BERNAS.. Memang terbaik la..






p/s: Tahniah pada Penerjun wanita negara Pandalela Rinong sebab berjaya mendapat pingat gangsa di Olimpik pagi tadi.. bertambah satu lagi pingat Malaysia....

**♥ Suka entry ni ? Jangan lupa komen and like okehh ♥**

No comments: