Kawan2 Cik CM

Friday 3 August 2012

Calon SPM ditangkap KHALWAT??

 

Salam Ramadhan semua..hari ni da 14 hari kita berpuasa kan..Alhamdulillah.. 

Erm, pabila melihatkan tajuk di atas dan tengok kat berita tv9 semalam saya mengucap panjang..toi la orang cakap budak2 zaman sekarang ni da tak sama dengan budak2 zaman dulu.. mereka terlalu bebas sekarang.. cuba anda bayangkan dalam usia yang masih muda sudah ditangkap khalwat.. 


Berdasarkan berita..seorang pelajar perempuan merupakan calon SPM ditangkap khalwat bersama pasangannya di sebuah pusat peranginan di Dungun pada pukul 9.15 pagi oleh Pegawai Agama Islam Daerah Dungun(pagi2 lagi da dating??). Pelajar perempuan tu mengaku membohongi keluarga untuk ke sekolah. Pasangannya pula merupakan seorang pembantu kedai makan dan mengaku berjumpa dengan pelajar tersebut untuk menyiapkan kerja sekolahnya.


Kemudian, pasangan tersebut ingin di bawa ke pejabat agama untuk diambil keterangan dan dijamin oleh pihak keluarga. Namun, pelajar tersebut enggan mengikut dan merayu supaya tidak diberitahu kepada keluarga. Pelajar tersebut bagaimanapun dipujuk oleh pegawai wanita dan pasangannya dan akhirnya akur untuk mengikut pegawai tersebut ke pejabat Agama Islam.


Kesian parents dia. kalau nak tolong buat kerja sekolah sekalipun tak boleh ke dok dekat tempat terang, orang ramai tak pun pergi rumah family pelajar tersebut. tak perlu dok kat tempat yang sunyi.


Cik CM ingat lagi waktu sekolah dulu, cikgu saya cakap (tak ingat nama cikgu) kalau study berdua ni takde ilmu yang msok pun.. sebabnye..... syaitan tu dok tengah2..dok menghasut,menggoda suruh buat benda lain.. tu yang banyak terpesong tu... so, kalau nak berjumpa, jumpa di tempat yang selamat, ramai orang takde la timbul fitnah..kan da malu keluarga....masok tv lak..




Cik CM pun tak paham, nak buat kerja skola kat mana kalu camni..dok dalam jurang..memang la kene tangkap dik oi....



p/s:lepas ni date ajak parents okehh..:')

**♥ Suka entry ni ? Jangan lupa komen and like okehh ♥**

No comments: