Kawan2 Cik CM

Tuesday, 9 October 2012

Demam dan musim Haji

ASSALAMUALAIKUM !






Bila da lama tak hupdate blog yg tak pemes ni macam-macam komen orang bagi pasai blog ni. Thanx la atas pandangan korang2 semua. Really appreciate that. Yang follow pown ramai giler ! (ayat propa lebey).. Hahaha.. Thanx jugak pd yg follow. Suda follow balik da...


Tak taw la mengarut apa petang2 hari ni.. Huhuhu


Erm, bese la baru baik dr demam memang macam ni. Tambah2 terlebey2 tido semalam. Otak kosong je. Cakap pun da melalut.. Tapi Alhamdulillah demam da kebah. Taw ke kebah tu pe?? Maksudnya da kurang sket la. Sempat la cuti sehari. Tapi tak pergi amik MC pon. Sebabnya.......


Paham2lah klinik kerajaan ni. Syarat utama nak dapat MC kalau demam

Suhu kene tinggi dalam 39 darjah celcius (pernah kene taon lepas)



Kalau tak tinggi kirim salam la nak dapat MC. Better pergi klinik swasta je. Yang lecehnya nak kene sediakan dalam 50 ringgit.. Fuhhh ! Punya la mahai. Kaya la doktor2 ni.. Huhu



Tapi, malam tadi ke dinihari eyh dalam pukul 4.50 a.m camtu la Cik CM bangon mengejut sebab adik sedara Cik CM Puteri Adawiyah tu tetiba je dye menggigil satu badan. Mak Sedara panggil Decu la da penin tak taw nak watpe. Cik CM try la cek la badan dye. Memang toi sangkaan Cik CM.

" Panasnya badan budak ni ! "



Fikir jugak nak bawak pergi klinik. Tapi, bila teringat kitorang 2 je pompuan n keadaan kawasan perumahan penuh dengan makhluk2 asing.. Hmm, terbantut hasrat. Kitorang just gosok2 tangan n kaki dye. Cik CM tengok dye menggigil riso pulak dye kancing gigi. Pesan la jugak td jgn gesel gigi dye tu. Nanti kene letak sudu. Kan bahaya takot tergigit lidah !



Tak lama dalam setengah jam dye tido. Fuhh, lega dye tido. Dalam pada tu decu bagi taw Cik CM bila musim Haji musim Demam pon datang. Aik?? apa kaitan?? Macam tak logik pon ada. Sama la dengan lalat yg banyak dikaitkan dengan musim haji.




Tapi, bagi Cik CM tu mungkin kebetulan yg telah ditakdirkan oleh Allah S.W.T. Kalau berkaitan dengan penyakit ni kita tak dapat nak elak. Hanya Dia yg memberi dan bisa merawatnya. Ustaz Cik CM cakap kalau kita ditimpa bala atau penyakit maksudnya Allah sayangkan kita. Jadi bersyukur la. Lagi satu faktor mebi keadaan cuaca yg tak menentu. Biasa la kejep panas kejap hujan kan? Cik CM demam pon sebab kene hujan.



p/s: Sesiapa yg bertuah dapat mengerjakan haji semoga mendapat haji yg mabrur.. :')
**♥ Suka entry ni ? Jangan lupa komen and like okehh ♥**

3 comments:

Khalilah MNor said...

Cik CM, 39 tu tinggi tu... Atas 40 dah kena tahan wad dulu. Huhu dah sihat ke rini?

Itulah, semoga semua yg balik dari menunaikan haji mendapat haji yg mabrur... Amin, insyaAllah.

FarhanahAdzlan said...

Think positip je apa yg Allah bagi kat kita=)Sakit penghapus dosa dulu2..InsyaAllah..
Moga2 kita pon dapat gi Mekah=)

Aujinz said...

awak dapat MC lima hari dak?... koh koh koh