Kawan2 Cik CM

Friday, 28 September 2012

Perkahwinan Sharifah Khasif Fadzilah



ASSALAMUALAIKUM !


Baru2 ni kita digemparkan dengan spekulasi perkahwinan Sharifah Khasif Fadzilah. Naib Johan Akademi Al-Quran Musim ketiga yg lebih dikenali sebagai Kak Ila dalam family Cik CM or Khasif dikhabarkan telah bernikah secara sembunyi atau nikah di Siam dan isu isteri kedua.


Statemen dr PA Kak Ila

Erm,sebegitu teruk dugaan yg diterima. Sebagai ahli Al-Quran berita macam ni memang mengaibkan keluarga kedua2 belah pihak.


Sharifah Khasif telah melangsungkan perkahwinan bersama Datuk Sri Mohammad Hizal Othman di Royal Golf Club Ipoh Perak pada 7 September 2012. Pernikahan juga dilakukan pada hari yg sama tapi dirumahnya di Manjoi, Perak. Akad nikah telah dilaksanakan oleh adiknya sendiri iaitu Syed Nizam.


Pe yg menghairankan Cik CM kenapa perlu timbul soal dye nikah sembunyi. Sedangkan terlalu banyak press n wartawan kat situ. Dalam majlis resepsi tu pulak Aziz Desa jadi MC !


Baru2 ni Isteri pertama Datuk Sri Mohammad Hizal Othman membuat statemen melalui emel yg dihantar kat metro pasai spekulasi ini.


Statemen madu Kak Ila

Berdasarkan emel, jelaslah Sharifah Khasif ni bermadu tapi perkahwinan tu dipersutujui sendiri oleh madunya. Tiada istilah hantar madu ke luar negara waktu pernikahan tu. Kat bawah ni Cik CM sediakan beberapa gambar yg sempat diambil oleh mak sedara Cik CM waktu majlis tersebut. Sory agak lambat sebab tak dapat datang ke majlis tu. Huhuhu


Gambar Pernikahan





Belah kiri ujung mak Kak Ila



Bukti Press datang............
.
.
.
.
.

TV3 yg datang kot !




Gambar Perkahwinan


bersama ratu chess Malaysia Puteri Rabiatul Adawiyah

berjumpa nenda Cik CM


Keluarga Cik CM

Sudah nampak sekarang?? Sory sebab baru skang nak kluarkan gambar. Cik CM memang takde masa majlis tu berlangsung.


Sumber: Dari kamera mak sedara..



p/s: Semoga Kak Ila bahagia hingga ke ahir hayat.. :')

**♥ Suka entry ni ? Jangan lupa komen and like okehh ♥**

Dah besar da Adik



ASSALAMUALAIKUM !


Entry pagi ni Cik CM buat khas untuk adik Cik CM yg bongsu ! 
Untung la befday hari Jumaat.. (Jangan lupa pergi solat jumaat !)



muka eksaited je !
 


SELAMAT HARI JADI ADIK !

HEPI BUFDAY TO YOU,
HEPI BUFDAY TO YOU,
HEPI BUFDAY TO ADIK,
HEPI BUFDAY TO YOU, 


Eyh?? raya ke befday ni??

Wah, bulan ni saja wat entry bufday sampai 2 kali. (Kalau korang perasan entry yg lepas la). Mana tak nya, adik beradik Cik CM ada 6 orang, 3 laki n 3 pompuan. Stiap org akan bufday berpasangan. Unik tak?? Hehehe


Tak sangka pejam celik da besar da adik Cik CM yg bongsu ni. Yg ni namanya Raja Muhd Alimin. Bole add fb dye kalau nak ! Kecik2 da ada pesbuk ! Jangan nak menggatai suda la..  Da 11 tahun da pon. Maksudnya Cik CM makin tua la... ! Aiyak ! Takpe, muka forever21.. Haha


Kitorang kat rumah memang sayang sangat kat dye. Maklumla 10 tahun idop tanpa kasih sayang sorang abah. Sekurang2nya merasa kasih sayang dr abang2 n kakak2 dye ni.. kan??


Ye, da 10 tahun abah Cik CM pergi meninggalkan kitorang. Abah Cik CM meninggal waktu adik Cik CM baru 7 bulan. Sedih kan?? Tapi tu la lumrah kehidupan. Sejak abah takde ibu la yg cari keje bg makan kt kitorang. Kurang pulak kasih sayang dr ibu.. sian kan?? Dari kecik sampe besar mak sedara Cik CM yg jaga dye..


Cik CM pernah tanya dye...

"abah mana??"

Dye cakap..

"abah dalam tanah"


Mungkin dye xtaw pe maksud dalam tanah tu. Entah2 main hentam kromo je sebut sebab dengar kitorang selalu sebut. Tapi skang dye da taw. Abah da meninggal. 


Dye memang adik yg baik. Tak kedekut, agak rajin tolong orang (walaupun kene suruh dulu), penyayang, comel... Eyh!


Dulu Cik CM study, jarang sangat balik rumah. Ye la balik pun time cuti semester je. Tapi, stiap kali balik dye selalu datang kat Cik CM n cakap satu benda je..

"Kak, nak laptop !" sambil tunjuk muka sposen.. (sabar je la) =.='


Satu lagi time nak makan. Dye selalu ajak Cik CM makan sama2 ngan dye. Sweet kan? Dye sorang je la adik Cik CM yg selalu wat camtu.


Kadang2 kalau dye nakal Cik CM selalu marah n pukul dye. Cik CM tak sengaja  nak wat camtu. Pehtu, time dye tdow Cik CM tengok dye rasa kesian pulak. Sedih tengok dye.. Hmm T_T


Asal rasa panas je muka ni???


Da wat entry ni rasa rindu lak kat dye. Tadi ingat nak wish befday kat dye sebelum dye g skola. Kol sorang2 kat rumah tu, sorang pun tak nak jawab ! Ye la, budak kecik macam dye takkan nk bagi pkai henset pulak kan???


Btw, hepy bufday adik ! Smoga panjang umor n berjaya dalam pelajaran. Jangan ingat nak main je ! Kurangkan g Cyber Cafe. Kalau xtaw nak buat pe duit banyak2 tu, bagi kat akak je.. Hahahaha

kuat bergaya toi.. bajet chomell le tu

Cik CM pernah dengar, dalam rumah anak yatim pasti akan diuji dengan anak yg nakal untuk menguji kita bagaimana menjaga mereka. Untung dapat jaga anak yatim dengan baik. Besar pahala nya taw. Semoga Allah kuatkan hati kami untuk menjaga mereka.. aminnn


p/s: Befday adik sama ngan Avril Lavigne la.. faveret artis tu.. Tak caya klik sini..
**♥ Suka entry ni ? Jangan lupa komen and like okehh ♥**